maandag 9 januari 2017

nieuw territorium

Nieuw territorium!

Mijn Zen meester zei ooit: "U bent u moeder en u vader, en al die voorvaderen daarna. U bent tevens u kinderen en u kleinkinderen en al u nazaten." Dan kun je je dus voorstellen aan hoeveel invloeden je onderhevig bent. Het is toch machtig te bedenken dat 7,5 miljard mensen dit proces evenwijdig maar toch anders ondergaan.

De constante onderhandeling tussen verschillende "consultants" in je wezen die allerlei verschillende projecten voorbereiden en afhandelen. En dan elkaar moeten overtuigen of soms gewoon de overhand nemen.

Ik merk sinds ik dus een nieuwe woning heb betrokken dat een deel wat ik associeer met mijn vader een stuk actiever is geworden. Waardoor het voor mij op eens makkelijker is geworden voor mijn ongezouten mening uit te komen.

En zo zitten er in allerlei plekken, personen en daden mogelijkheden om jezelf te balanceren en te genieten van het leven. Ik ben blij dat ik weer een stukje territoriale rust heb gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Puzzel van het leven

Het leven stroomt als een langzame rivier en wij mogen de puzzelstukjes leggen. Ik beleef allerlei verschillende plannen en persoon...